
Przez cały tydzień uczestniczyli w wykładach, praktycznych warsztatach i projektach zespołowych. Tematyka wydarzenia koncentrowała się wokół zrównoważonego rozwoju, inteligencji emocjonalnej oraz odpowiedzialności społecznej.
Jedną z najbardziej angażujących aktywności tego tygodnia była gra miejska, podczas której studenci mieli możliwość przetestować narzędzie opracowane przez konsorcjum projektowe – grę edukacyjną wspierającą zrozumienie Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG) poprzez rozwijanie inteligencji emocjonalnej (EQ).
Wydarzenie zakończył Turniej Debat, w ramach którego studenci – podzieleni na grupy – dyskutowali na temat rzeczywistych wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem. W swoich wypowiedziach wykorzystywali zarówno umiejętność krytycznego myślenia, jak i wiedzę teoretyczną zdobytą w trakcie całego tygodnia, argumentując za lub przeciw konkretnemu stanowisku dotyczącemu sprawiedliwości społecznej, równości płci, czy praw zwierząt.
Najbardziej zaangażowani i inspirujący swoich rówieśników uczestnicy zostali uhonorowani specjalnym wyróżnieniem „Agenta Zmian”. Tytuł ten przyznano studentom, którzy nie tylko wykazali się wyjątkowym zaangażowaniem, kreatywnością i umiejętnościami przywódczymi w promowaniu wartości Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs), ale również przez cały tydzień inspirowali i motywowali swoich rówieśników. Poprzez dzielenie się innowacyjnymi pomysłami oraz aktywny udział w pracy zespołowej i dyskusjach, wyróżnili się jako prawdziwi liderzy zmian – dając przykład innym i zachęcając ich do działania.
Mimo że głównym motywem Szkoły Letniej był zrównoważony rozwój, to właśnie nacisk na pracę zespołową, komunikację i międzykulturowe zrozumienie najmocniej zapadł uczestnikom w pamięć. To, co studenci wynieśli z tego doświadczenia, najlepiej oddają ich własne słowa:
Lepiej się integrowaliśmy dzięki wspólnym zadaniom. Praca zespołowa była świetna.
Zrozumiałam, jak ważne jest słuchanie ludzi, którzy mają inne poglądy niż ja – to otwiera więcej możliwości wypracowania rozwiązań.
Nauczyłam się, że empatia i komunikacja są kluczowe do znajdowania rozwiązań, a myślenie krytyczne w połączeniu z inteligencją emocjonalną to najlepszy sposób radzenia sobie w każdej sytuacji.
Choć program skupiał się na wyzwaniach globalnych, inspirował też uczestników do działania lokalnego, pokazując, że realne zmiany zaczynają się od małych kroków.
Uczestnicy wrócili do domów pełni inspiracji i pomysłów – z niecierpliwością czekamy na efekty ich działań!
Więcej informacji o projekcie (https://www.edu4sdgs.eu/)
ostatnie zmiany 2025-06-03 09:54:26