Centrum Kształcenia PŁ współpracuje z tutorami, którzy w ramach projektu "Mistrzowie dydaktyki" - koordynowanego w PŁ przez Centrum Współpracy Międzynarodowej - podnieśli swoje kwalifikacje tutoringowe na szkoleniach w renomowanych uczelniach zagranicznych w Wielkiej Brytanii, Holandii, Danii, Norwegii i Belgii. Mistrzowie dydaktyki PŁ to liczna grupa nauczycieli akademickich, którym szczególnie bliskie są innowacje w kształceniu. Jedno z ich ostatnich spotkań Teaching café służyło dyskusji tutorów na temat modelu tutoringu w Politechnice Łódzkiej. Celem rozmów była potrzeba rozwinięcia tej metody współpracy wykładowców i studentów. W wyniku dyskusji postanowiono wprowadzić do praktyki trzy koncepcje:
- tutoring rówieśniczy – strategia, w której studenci udzielają pomocy naukowej swoim rówieśnikom lub młodszym rocznikom, mającym trudności w nauce,
- tutoring ekspercki/naukowy – przeznaczony w głównej mierze dla studentów starszych roczników, mających już sprecyzowane plany naukowe i chcących rozwijać swoje umiejętności oraz wiedzę w danym kierunku,
- tutoring wprowadzający do studiowania – pomocny przy niwelowaniu różnic między edukacją w szkole średniej, a akademicką.
Nowy rok akademicki 2022/2023 przynosi nowe wyzwania, by jeszcze bardziej uatrakcyjnić kształcenie na Politechnice Łódzkiej.
Wydarzenie zostało zorganizowane przez Sekcję Wsparcia Dydaktyki (RKCK) Centrum Kształcenia PŁ w sali Centrum Współpracy Międzynarodowej PŁ. Spotkanie z tutorami prowadziła mgr Adrianna Kozłowska, dyrektor Centrum Kształcenia PŁ.
ŻU >> nowa wizja tutoringu
Sekcja Międzynarodowych Projektów Edukacyjnych (SMPE),
Centrum Współpracy Międzynarodowej
- Log in to post comments
ostatnie zmiany 2022-10-24 10:12:03