W ramach projektu EQUNI partnerzy organizują obecnie interaktywne sesje gry dostosowane do potrzeb swoich lokalnych społeczności – studentów, pracowników i innych interesariuszy. Każda sesja to okazja, by w angażujący sposób przyjrzeć się tematom dyskryminacji, inkluzyjności i kultury jakości w szkolnictwie wyższym.
Na Politechnice Łódzkiej taka sesja odbyła się 13 października br. w siedzibie CWM. Wzięli w niej udział studenci z Polski i z zagranicy, którzy wspólnie wyruszyli w odważną, zespołową podróż. Wcielili się w role w fikcyjnym scenariuszu, w którym przez kampus uczelni niepostrzeżenie przenikał Potwór Dyskryminacji. Ale to nie była opowieść o strachu – to była opowieść o działaniu.
Uczestnicy mierzyli się z dylematami, podejmowali decyzje i wspólnie pracowali nad stworzeniem bardziej otwartego i empatycznego środowiska akademickiego. Rozwijali inteligencję emocjonalną, uczyli się współpracy i poznawali sposoby reagowania na dyskryminację – jako osoby poszkodowane, świadkowie, a czasem nawet nieświadomi sprawcy.
Sesja stworzyła bezpieczną przestrzeń do refleksji, rozmowy i rozwoju. Zainspirowała uczestników do działania i pokazała, że każdy może być inicjatorem pozytywnych zmian.
Wydarzenie zostało zorganizowane w ramach Erasmus+ Days 2025 – wyjątkowej okazji do promowania korzyści płynących z udziału w programach UE.
To tylko jedna z wielu sesji gry EQUNI realizowanych przez partnerów projektu – każda inna, każda wartościowa, każda wspierająca wspólną wizję bardziej inkluzyjnego i jakościowego szkolnictwa wyższego.
Więcej historii z naszej podróży EQUNI znajdziesz na stronie: https://www.equni.eu
Jeśli jesteś zainteresowany/-a organizacją wydarzenia w swojej jednostce lub instytucji w ramach projektu EQUNI – czy to w formie gry, czy spotkania informacyjnego o projekcie i dobrych praktykach jego wdrażania – skontaktuj się z nami pod adresem eduprojects@info.p.lodz.pl.
Z przyjemnością zorganizujemy wydarzenie dopasowane do Twoich potrzeb!

- Zaloguj się aby dodawać komentarze
ostatnie zmiany 2025-10-29 10:13:21

