Główna nawigacja
„A model for Interactive (A)Synchronous Learning in Online STEM Education” to projekt typu Partnerstwa na rzecz gotowości do edukacji cyfrowej, realizowany w sektorze szkolnictwa wyższego.
Projekt stanowił odpowiedź na wyzwania przed którymi stanęły uczelnie wyższe w dobie pandemii Covid-19. Jego głównym celem było zwiększenie poziomu interakcji student-nauczyciel na rzecz bardziej wydajnej i skutecznej komunikacji w trakcie przekazywania wiedzy i uczenia się w formule zdalnej, z dala od tradycyjnej sali wykładowej.
E-Close był realizowany przez Politechnikę Łódzką w partnerstwie z Universytetem w Alcalá de Henares (Hiszpania), Uniwersytetem w Aveiro (Portugalia) oraz Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes (Niemcy). W ramach naszej uczelni projekt koordynowało Centrum Współpracy Międzynarodowej pod kierownictwem dr inż. Doroty Piotrowskiej, prof. PŁ.
Partnerzy wspólnie opracowali, wdrożyli i upowszechnili innowacyjne i kompleksowe rozwiązania w zakresie nauczania i uczenia się, wspierane przez zaawansowane technologie i narzędzia informatyczne. W ramach projektu powstały:
1. Metodologia interaktywnej, asynchronicznej i synchronicznej, edukacji STEM w formie online
2. Zestaw narzędzi dla nauczycieli do nauczania na odległość
3. Programy szkoleń dla nauczycieli
4. Inteligentna grywalizacja oparta na teorii inteligencji wielorakiej
5. Odznaki online w edukacji dla zrównoważonego rozwoju (umiejętności XXI wieku)
6. Wytyczne i rekomendacje dla interesariuszy nowoczesnej edukacji zdalnej.
Konsorcjum oferowało ponadto nauczycielom akademickim uczestniczącym w projekcie szereg możliwości szkoleniowych dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb, zwiększających ich kompetencje do skutecznego, wzbudzającego zainteresowanie i zapewniającego responsywność studentów, nauczania online. Studenci z kolei, mieli okazję spotkać się w wybranych krajach partnerskich celem uczestniczenia w warsztatach realizowanych w formule blended-learning, z wykorzystaniem elementów grywalizacji. Kolejnym działaniem z udziałem studentów był wyjazd do bazy żeglarskiej PŁ na Mazurach w ramach „21st Century Skills Survival Camp”. W ramach zajęć rozwijali poszukiwane na rynku pracy umiejętności XXI wieku.
Projekt był skierowany do studentów i nauczycieli akademickich gotowych do wykorzystania technologii ICT w obliczu wyzwań edukacji zdalnej .
E-Close to projekt 2-letni realizowany w okresie od 01.03.2021 r. do 28.02.2023 r.
Budżet projektu wynosił 290 815 EUR.
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-HE-096239
Więcej informacji znajduje się na stronie projektu https://eclose.p.lodz.pl/
Projekt został uznany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji za przykład dobrej praktyki i może służyć innym organizacjom jako źródło inspiracji.