Główna nawigacja
ActiveD2–Active Double Degree: Wdrożenie modelu studiów wspólnych opartego na aktywnych metodach kształcenia i uczenia się.
Projekt jest realizowany w ramach programu NAWA Partnerstwa Strategiczne w partnerstwie międzynarodowym z Universidade de Vigo (UVIGO), École nationale supérieure d'Arts et Métiers (ENSAM), École catholique d'arts et métiers (ECAM) oraz Etablissement d’enseignement Superieur Consulaire IN&MA.
Priorytetem uczelni w zakresie umiędzynarodowienia jest zwiększenie liczby obcokrajowców studiujących na kierunkach obcojęzycznych IFE PŁ i podniesienie statystyk zagranicznej wymiany akademickiej. Priorytetowymi kierunkami internacjonalizacji jest m.in. Francja i Hiszpania z uwagi na dotychczasowy poziom współpracy z uczelniami z tych krajów, ich potencjał w zakresie realizacji programów podwójnego dyplomu i popularność PŁ jako destynacji edukacyjnej dla tamtejszych studentów.
Celem projektu jest poszerzenie oferty edukacyjnej o nowe, innowacyjne ścieżki kształcenia - programy podwójnego dyplomu i wymiany studenckiej. Porozumienia o podwójnym dyplomie, wypracowane wspólnie z UVIGO, ENSAM i ECAM, uzupełnią nowoczesne narzędzia i aktywne metody kształcenia i uczenia się oraz system zarządzania jakością. Z kolei dla programu mobilności średnio i krótkookresowych PŁ i INEMA opracują mechanizmy nadawania kwalifikacji cząstkowych. Działania uzupełnią podręczniki dobrych praktyk - modelowe wytyczne w zakresie przygotowania i wdrożenia tego typu rozwiązań. Studenci z uczelni z konsorcjum wezmą udział w programach podwójnego dyplomu i nowych modeli wymiany. Nauczyciele z wybranych jednostek natomiast będą uczestniczyć w szkoleniu z coachingu akademickiego. Projekt odpowiada na potrzeby związane z realizacją Strategii Rozwoju PŁ 2020-2025 w zakresie internacjonalizacji.
Projekt Active D2 jest realizowany od 1.07.2022 do 30.06.2024
Budżet projektu wynosi 1 758 382,80 zł
Przewodnik po dobrych praktykach w programach podwójnego dyplomu
Przewodnik po aktywnych metodach kształcenia i uczenia się
Przewodnik po dobrych praktykach w nadawaniu kwalifikacji cząstkowych
Przewodnik po zapewnianiu jakości kształcenia