Główna nawigacja
„Building a Comprehensive Educational Ecosystem for Sustainable Development Goals” to projekt typu Partnerstwo Współpracy, realizowany w sektorze szkolnictwa wyższego.
Celem głównym projektu jest zwiększenie wkładu szkolnictwa wyższego w realizację celów zrównoważonego rozwoju poprzez kultywowanie odpowiedzialności społecznej i kształtowanie agentów zmian (agents of change).
Cele szczegółowe obejmują:
* podniesienie standardów planowania, wdrażania i monitorowania polityki zrównoważonego rozwoju na uczelniach;
* opracowanie podejścia uniwersyteckiego do nauczania empatii jako filaru skutecznego wdrażania celów zrównoważonego rozwoju;
* rozwijanie umiejętności rozpoznawania, rozumienia i zarządzania własnymi emocjami, aby aktywnie przyczyniać się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju;
* opracowanie podejścia uniwersyteckiego do rozwoju ekosystemu mikropoświadczeń na rzecz kształcenia w kierunku celów zrównoważonego rozwoju;
* podnoszenie wiedzy, umiejętności i kompetencji grup docelowych w zakresie celów zrównoważonego rozwoju;
* dzielenie się informacjami, zasobami i najlepszymi praktykami w celu skutecznego wkładu społecznego i instytucjonalnego w realizację celów zrównoważonego rozwoju;
* zwiększenie zdolności partnerów do współpracy międzynarodowej w celu osiągnięcia celów projektu i zagwarantowania doskonałych wyników o wysokim stopniu transferowalności.
#du4sdgs jest realizowany przez Politechnikę Łódzką w partnerstwie z Universitat Autònoma de Barcelona (Hiszpania), Welfare and Development Association (Hiszpania), ACEEU (Niemcy), Riga Technical University (Łotwa) oraz Team Coaching (Polska). W ramach naszej uczelni projekt koordynuje Centrum Współpracy Międzynarodowej pod kierownictwem dr inż. Doroty Piotrowskiej, prof. PŁ.
Projekt składa się z czterech głównych filarów – tzw. pakietów pracy – które obejmują główne działania merytoryczne:
1. SDGs University Knowledge Hub - internetowa przestrzeń edukacyjna ze ścieżkami prowadzącymi użytkowników w kierunku rozwoju ich wiedzy i umiejętności.
2. Inteligencja emocjonalna dla celów zrównoważonego rozwoju – opracowanie gry planszowej wspierającej zrozumienie celów zrównoważonego rozwoju poprzez rozwijanie inteligencji emocjonalnej (Emotional Quotient / EQ). W ramach projektu odbędą się także szkolenia i szkoła letnia z udziałem grup docelowych.
3. Mikropoświadczenia dla celów zrównoważonego rozwoju – opracowanie systemu walidacji kompetencji w obszarze celów zrównoważonego rozwoju i inteligencji emocjonalnej.
4. Upowszechnianie wkładu uczelni w realizację celów zrównoważonego rozwoju – szeroka popularyzacja rozwiązań wypracowanych w ramach projektu.
Projekt jest skierowany do studentów, pracowników akademickich i administracyjnych, decydentów instytucji szkolnictwa wyższego oraz osób uczących się przez całe życie spoza uczelni, które chcą podnieść swoje umiejętności w zakresie celów zrównoważonego rozwoju i rozwinąć inteligencję emocjonalną, aby poszerzyć swoje doświadczenie zawodowe i sprostać wymaganiom rynku pracy.
#du4sdgs to projekt 3-letni realizowany w okresie od 01.10.2023 r. do 30.09.2026 r.
Budżet projektu wynosi 400 000 EUR.
Numer projektu: 2023-1-PL01-KA220-HED-000165127