


10 stycznia br. we Wrocławiu odbyła się konferencja zorganizowana przez Uniwersytet w Groningen w Holandii i Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Wydarzenie skierowane było do tytułowych Mistrzów Dydaktyki, uczestniczących w wizycie studyjnej w UG na początku ubiegłego roku. W gronie obecnych na spotkaniu znalazły się uczestniczki projektu z Politechniki Łódzkiej: dr inż. Anna Antecka, dr Dorota Gryglik, dr hab. inż. arch. Małgorzata Hanzl, dr Małgorzata Jędrzejczak oraz dr inż. Anna Klepacz – Smółka.
W programie konferencji, obok podsumowań przedsięwzięcia, umieszczono bardzo ciekawy wykład dr Marii Loannou na temat barier w edukacji. Obszerny blok prezentacji przygotowanych przez uczestników objął tematykę umiejętności dydaktycznych, które udało się pozyskać uczestnikom wizyty studyjnej w Holandii lub rozszerzyć w ramach szkolenia. Przykłady dobrych praktyk uczestnikom wydarzenia zaprezentowała dr hab. inż. arch. Małgorzata Hanzl. – Dzięki pozyskanej podczas szkolenia wiedzy na temat tutoringu podjęliśmy próbę dalszego udoskonalenia metody Problem Based Learning stosowanej na Wydziale Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska już od kilku lat. Wszystko to dla poprawy jakości realizowanych w ramach kursu pomysłów – podkreśla dr Hanzl. – Konferencja stała się zatem okazją do przedyskutowania naszych wcześniejszych doświadczeń na forum międzyuczelnianym. Cenne komentarze i wskazówki wykorzystamy w naszej dalszej praktyce ze studentami – dodaje.
- Zaloguj się aby dodawać komentarze
ostatnie zmiany 2021-05-05 12:35:29